Dieta wegańska – jak pomaga schudnąć ?

0
213

Dieta wegańska może pomóc schudnąć, nawet jeśli lista posiłków jest trochę krótsza. W przypadku tej diety musisz chcieć zrezygnować z wielu ulubionych potraw.  Jeśli chcesz zrzucić kilka kilogramów, rozważ dietę wegańską.

Weganie nie jedzą mięsa, ryb, jajek ani produktów mlecznych.  Zamiast tego jedz żywność, taką jak świeże owoce i warzywa, fasola i rośliny strączkowe, a także mleko ziołowe, inne produkty bezmleczne i alternatywne mięso. 

Dieta w fibromialgii – jakie pokarmy są wskazane do spożycia 

Chociaż niektórzy ludzie wybierają wegański styl życia z powodów etycznych dla zwierząt, sama dieta może mieć pewne korzyści zdrowotne. Według ostatnich badań dieta wegańska może nawet znacznie pomóc w utracie wagi.

Jak dokładnie? Uważa się, że dieta może zmniejszyć liczbę spożywanych wysokokalorycznych pokarmów.  Dzięki diecie wegańskiej możesz zastąpić swoje ulubione potrawy tymi bogatymi w błonnik, które są niskokaloryczne i zapewniają uczucie sytości. 

Dieta wegańska – zdrowa czy nie?

Wyeliminowanie głównych grup żywności z diety może wydawać się niezdrowe. A jeśli nie zwracasz szczególnej uwagi na odżywianie, to może. Możesz na przykład martwić się, jak uzyskać wystarczającą ilość białka lub innych niezbędnych składników odżywczych, takich jak witamina B12.  

Ta witamina występuje naturalnie tylko w produktach pochodzenia zwierzęcego, a jeśli masz niedobór, może prowadzić do anemii. Weganie muszą uzupełniać swoją dietę w witaminy, wzbogacone w witaminy zboża i wzbogacone produkty sojowe, aby uniknąć niedoborów. Możesz mieć zdrową dietę wegańską, która pomoże Ci schudnąć. 

Menu 1200 kalorii, które pomaga schudnąć w 7 dni 

Kluczem – tak jak w przypadku wszystkich diet – jest skupienie się na żywności bogatej w składniki odżywcze i pustych kaloriach. 

W przypadku wegan, te produkty mogą obejmować takie rzeczy, jak: 

  • świeże owoce i warzywa 
  • produkty pełnoziarniste 
  • fasola i rośliny strączkowe 
  • orzechy i nasiona. 

Ogranicz, aby uniknąć przetworzonej żywności wegańskiej, która zawiera dodatkowe składniki 

  • tłuszcze 
  • cukier 
  • skrobia 
  • sód 
  • Dodatki do żywności. 

Ogólnie rzecz biorąc, kobiety muszą codziennie spożywać 2000 kalorii, aby utrzymać wagę. Aby schudnąć, liczba ta spada do około 1500 kalorii dziennie. Mężczyźni na ogół muszą spożywać 2500 kalorii dziennie, aby utrzymać wagę i około 2000 kalorii dziennie, aby schudnąć. 

Czynniki wpływające na utratę wagi 

  • wiek 
  • wysokość 
  • waga 
  • dieta 
  • poziom aktywności fizycznej 
  • zdrowie metaboliczne 
  • inne problemy zdrowotne. 

Nawet jeśli nie możesz kontrolować wszystkich tych czynników, możesz kontrolować swoją dietę i ćwiczenia. Jeśli chodzi o dietę, warto wybierać składniki dobre dla organizmu. 

Dieta wegańska – jak pomaga schudnąć 

  1. Czas posiłku

Gdybyś mógł jeść mniej więcej o tej samej porze każdego dnia, śniadanie było bogatsze niż pozostałe posiłki. Zjedz obiad wcześniej i mniejszą porcję obiadu. Po kolacji nie należy od razu iść spać, ale sen powinien być oddalony o 2-3 godziny od ostatniego posiłku. 

  1. Zwróć uwagę na porcje

Wielkość porcji jest ważna, niezależnie od tego, czy jesteś na diecie wegańskiej, czy nie. Nie bój się wstać od stołu głodny i pomyśl, że talerz musi być pełen oczu.  Jeśli wybierzesz odpowiednie potrawy i połączysz je równie dobrze, będziesz cieszyć się doskonałym posiłkiem. 

  1. Upewnij się, że otrzymujesz odpowiednią ilość białka

Kobieta ważąca 67-68 kilogramów powinna spożywać około 61 gramów białka dziennie. Kiedy zamieniasz je w kalorie, na gram białka przypada około 4 kalorii. Zatem kobieta o powyższej wadze potrzebowałaby dziennie 244 kalorie z białka. Dobrym źródłem białka jest soja, soczewica, groszek, czarna fasola, pomidory, tofu, komosa ryżowa, masło orzechowe. 

  1. Uważaj na koktajle

Wybierz, aby przygotować je samodzielnie, aby obliczyć zawartość cukru w ​​kompozycji i wypić je w stanie jak najbardziej naturalnym.  Potrzebujesz najlepszego możliwego nawodnienia, więc nie powinieneś unikać wody ani świeżego soku z cytryny w napojach, które pijesz. 

  1. Uważaj na deser

Wegański deser jest zdrową alternatywą i ma stosunkowo niską kaloryczność. Świeże owoce to dobry wybór. Jedz małe porcje deseru, aby cieszyć się wspinaniem na wagę. Aby upewnić się, że nie popełnisz błędu przyjmując dietę wegańską, porozmawiaj z dietetykiem. Regularnie wykonuj testy, aby sprawdzić swoje zdrowie. 

Wegetarianie jedzą zdrowiej i są słabsi niż ci, którzy jedzą mięso. Skorzystaj z lata, aby schudnąć dzięki diecie wegetariańskiej. Przedstawiamy kilka pomysłów. Badania wykazały, że dieta wegetariańska może przyczynić się do utraty wagi i lepszej kondycji. Ogólnie rzecz biorąc, wegetarianie spożywają mniej kalorii i mniej tłuszczu niż my. W rezultacie ważą mniej.  

Jest to również normalne, jeśli weźmiemy pod uwagę, że dieta wegetariańska składa się głównie z owoców i warzyw, które mają mniej kalorii niż mięso, jajka, mleko czy ryby. Jednak to, że rezygnujesz z mięsa, nie oznacza, że ​​automatycznie schudniesz. 

Aby stracić dodatkowe kilogramy, liczba kalorii spożywanych z pożywieniem musi być mniejsza niż liczba kalorii spalonych podczas aktywności fizycznej i dotyczy to wszystkich, w tym wegetarian. 

Nawet jeśli zrezygnujesz z mięsa, mleka i jajek, nadal istnieje ryzyko dokonywania złych wyborów żywieniowych. Na przykład orzechy laskowe, choć zdrowe i akceptowane w diecie wegetariańskiej, mają dużo kalorii.  

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here